Міністерство охорони здоров’я розробило новий законопроект, який обмежує рекламу ліків.
Як передає видання Український інтерес, це відбувається для того, щоб наблизити чинне законодавство до норм ЄС та контролювати зміст цієї реклами.
Заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик каже, що українське законодавство дуже добре передбачає регулювання реклами, однак не працює як слід.
“Кілька годин моніторингу телебачення показали, що рекламуються препарати з кодеїном, що рекламуються зовсім не ліки, що на рекламний “гачок” потрапляють не лише діти, у пам’яті яких відкладається яскравий слоган, а й літні люди, які найбільше довіряють цій рекламі, насамперед по телебаченню. Я, мабуть, як і кожен із вас не хочу, щоб моя мама і дитина потрапляли на цей “гачок”. Я не хочу, щоб вони витрачали свої кошти так, як витрачають їх сьогодні. Адже понад 50% грошей українці витрачають на симптоматичні ліки, які не є основними для лікування їхнього захворювання. Це факт”, – підсумовує чиновник.
За його словами, у зазначеному законопроекті пропонується максимально врахувати усі євроінтеграційні норми, заборонити рекламувати все, що стосується знахарства і цілительства, заборонити рекламувати ліки для дітей, зобов’язати рекламодавця доводити до відома споживача всі характеристики препарату, зазначені в інструкції.
Також пропонується заборонити рекламу за участі відомих людей, які навіюють думку на споживачів, що саме ці ліки – панацея від будь-яких захворювань.
“Найголовніше – передбачити дієвий механізм за порушення цих правил. Мають бути жорсткі санкції. І їх запроваджувати має Антимонопольний комітет, Нацрада з питань телебачення і радіомовлення та Держпродспоживслужба. А завдання МОЗ – моніторити рекламу та оцінювати її”, – резюмував заступник міністра.
Натомість, опоненти законопроекту переконані, що реклама ліків на телебаченні та у друкованих ЗМІ розміщується без порушення правил. А обмеження, передбачені законопроектом, ніяк не вплинуть на рекламу в інтернеті, яка охоплює найбільшу аудиторію споживачів.