Останнім часом все частіше стала з’являтися інформація про проблему видачі документів реєстрації місця проживання. Постійні черги, неможливість вчасно отримати документи — все це вже стало «візитівкою» відділу реєстрації.
Про що журналісти «Єдиного щита» писали у матеріалі «Особливості реєстрації місця проживання по-херсонськи».
Але вихід із ситуації є, і доволі простий. Для його реалізації знадобиться лише згода міської влади на впровадження електронної системи оформлення документів. Домовитися з місцевою владою до стін мерії прийшли учасники акції «Херсон, вмикай iGov!».
Координатор проекту «iGov» в Херсоні та Херсонській області Павло Кулик розповів, що більше 2 років тому ініціативу про запуск електронних послуг було погоджено із керівництвом міста, але в усній формі. Навіть проводилося навчання із персоналом відділу для їхньої компетентної роботи із сайтом та базами даних. Але по факту маємо те, що люди продовжують стояти у «безкінечних» чергах.
«Для того, щоб отримати необхідний документ не треба вистоювати метрові черги. Все що вам знадобиться це пристрій із виходом до Інтернету та електрона пошта. Навіть для необізнаного користувача це не займає більше 5 хвилин. Після обробки поданих документів людина отримує на електрону пошту лист із реквізитами для оплати послуги, часом та адресою куди необхідно звернутися для отримання вже готового документу».
Для того, щоб підкреслити серйозність своїх намірів було надруковано звернення від мешканців Херсона до міського голови, під яким підписувалися присутні на заході містяни.
Цікаво і те, що існує електрона система (програма трохи відмінна від iGov, бо має ширший функціонал), на яку із бюджету виділено близько 1,5 мільйонів гривень. Постає питання: навіщо платити такі гроші, коли існує абсолютно безкоштовний сервіс?
За словами Світлани Бєсєдіної програма за 1,5 мільйони зможе прийняти всю картотеку міста, адресний реєстр і підключити туди всі соціальні та комунальні служби, які оформлюють субсидії, державні допомоги, тощо.
Рішенням Володимира Миколаєнко стало створення ініціативної групи з трьох осіб: першого заступника міського голови Володимира Козакова, радника міського голови Михайла Линецького та координатора проекту «iGov» в Херсоні та Херсонській області Павла Кулика. За тиждень вона повинна надати міському голові пропозиції стосовно спрощення системи надання електронних послуг, що стосуються відділу реєстрації місця проживання.