ПРОГРАМА ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ»
Розділ 1. Основна мета діяльності партії.
Основною метою діяльності партії є сприяння побудові незалежної правової держави, громадянського суспільства соціальної справедливості, вираження політичної волі громадян, керуючись принципами демократії та верховенства права.
Розділ 2. Основні завдання партії.
Нині перед Україною стоїть найголовніше завдання: визначитися, яким шляхом піти і які загальнолюдські цінності взяти як орієнтир для подальшої розбудови держави.
ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ» ставить як найвищу необхідність у всій своїй діяльності послідовне відстоювання інтересів та прав усіх без винятку верств населення України. Оскільки тільки повна соціальна рівність і справедливість може бути наріжним каменем розбудови суспільства в сучасних реаліях України.
Враховуючи наведене, вважаємо основними та найнеобхіднішими завданнями партії:
в установленому законом порядку брати активну участь у виробленні державної політики, створенні та функціонуванні різних дорадчих та громадських органів задля поліпшення всіх сфер життєдіяльності країни;
брати участь у формуванні органів державної влади та органів місцевого самоврядування, представництва в її складі;
однозначно підтримувати державну єдність, унітарний, демократичний, державно-правовий та соціальний устрій держави, соціальну рівність всіх громадян України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних, етнічних ознак;
сприяти створенню стійкої влади, підтриманню політичної, економічної та соціальної стабільності у державі, забезпеченню її безпеки.
Розділ 3. Шляхи досягнення мети та завдань партії.
3.1. Політичний курс партії.
Партія виступає за побудову в Україні демократичної, правової, соціальної держави на засадах дотримання Конституції України. Деякі положення основного закону України не повинні змінюватись: державний устрій, поділ влади, принципи демократії, правової і соціальної держави, визнання людської гідності, прав на свободу і рівноправність всіх громадян перед законом, чоловіків та жінок в отриманні державних посад.
Людина, її інтереси і потреби мають перебувати у центрі політики соціал-демократії. Тому головним завданням держави ми вважаємо захист інтересів людини, її прав і свобод. Не може пріоритетом діяльності державних інституцій бути розбудова військової могутності держави, чи задоволення інтересів якоїсь окремої групи громадян, як ми це часто бачимо в новітній історії. Пріоритетом розвитку держави і суспільства має бути перш за все захист прав і свобод людини і громадянина, забезпечення добробуту громадян України, не роблячи винятків за будь-якими суб’єктивними, чи об’єктивними ознаками. Тільки за таких умов Україна здатна повернути собі перші позиції серед держав світу.
За роки незалежності в Україні досягнуто значного прогресу в забезпеченні громадянських і політичних прав особистості. З’явилася можливість вільно висловлювати свою думку, брати участь у найважливіших суспільних процесах і справах — виборах, референдумах, маніфестаціях, мітингах і страйках, вибирати громадянство і місце проживання, реалізовувати своє право на свободу совісті і віросповідання.
Проте це не гарантує повне й беззастережне дотримання прав громадян і тим більше відсутність можливості маніпулювання суспільною думкою.
У цьому аспекті, на наш погляд, першим і найголовнішим чинником відновлення потужного потенціалу держави є формування розвиненого громадянського суспільства, яке базується на засадах гуманізму, демократії та соціальної справедливості. Це, у свою чергу, передбачає ефективно працюючу розгалужену систему добровільних громадських об’єднань, через які громадяни здатні належним чином захищати власні права, свободи та інтереси від свавілля та беззаконня, змушувати органи виконавчої та законодавчої влади враховувати думки широких верств населення. Держава має служити суспільству і перебувати під його повним контролем. Створення громадянського суспільства у майбутньому має зняти протиставлення окремої особи суспільству і державі.
Такі громадські об’єднання мають бути абсолютно незалежними від влади і будь-яких політичних партій і рухів. Їхня діяльність має бути прозорою і зрозумілою для кожного громадянина. Структура їхніх учасників і керівних органів має бути доступною для розуміння широкому загалу через мережі Інтернет, ЗМІ тощо.
Не можна недооцінювати вплив усіх засобів масової інформації на ситуацію в нашій державі. Партія виступатиме з активними ініціативами щодо зміни чинного законодавства для більш широкого розкриття структури права власності сучасних ЗМІ. Оскільки це надасть можливість громадянам чіткіше аналізувати інформацію, що надається ними і буде великим кроком до їхньої повної неупередженості.
Партія є прихильником побудови парламентсько-президентської республіки, виступає за збереження конституційного ладу, рішуче заперечує тероризм як засіб розв’язання політичних проблем. Партія підтримує впровадження самоуправління територіальних общин. Партія виступає за створення умов для чесного конкурування між політичними партіями, за виборну систему в державі, коли кандидати до всіх рівнів народних представництв обираються від партій за принципом особистого представництва.
Партія здійснює свій політичний курс шляхом участі членів Партії та її представників у діяльності органів місцевого самоврядування, виконавчої влади всіх рівнів та органах законодавчої влади – Верховній Раді України.
У зовнішній політиці партія базується на таких засадах:
українська зовнішня політика повинна бути політикою миру;
основою української зовнішньої політики повинне бути залучення України до кола вільних демократій;
головний чинник у зовнішньоекономічній діяльності України — це національний інтерес нашої держави і кожного її громадянина;
відносини з західними державами повинні бути більш тісними, трансатлантичне партнерство повинне базуватись на спільних інтересах і цінностях;
з країнами, що розвиваються, Україна повинна встановити партнерську співпрацю, відкривати свої ринки та освоювати ринки цих країн;
членство в ООН повинно бути спрямоване на зміцнення ролі цієї світової організації як центрального форуму дій об’єднаних держав з регулювання глобальних проблем людства;
зовнішня культурна політика повинна сприяти вивченню і поширенню української мови у світі, передачі закордон об’ємної, самокритичної інформації, що відображає демократичне багатство думок про соціально-економічні та культурні досягнення в Україні.
Ми підтримуємо проведення військової реформи на основі воєнної доктрини, що ґрунтується на принципах розумної достатності військових можливостей держави і має винятково оборонний характер. У межах зазначеної доктрини безперечно пріоритетами визнано політико-дипломатичні та інші невоєнні методи забезпечення оборони і безпеки України. Разом з тим, ми усвідомлюємо, що Україна повинна мати можливість рішучого застосування військової сили для захисту своїх життєво важливих національних інтересів у випадках, коли потенціал невоєнних засобів уже вичерпано. Такий підхід дозволить створити надійні гарантії забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності України, зміцнення національної безпеки держави.
Ми прихильники професійної армії, а тому найважливішими завданнями у сфері військового реформування вважаємо поступову відмову від принципу загальної військової повинності і оптимізацію структури армії відповідно до пріоритетів розвитку військових формувань, економічних можливостей країни.
3.2. Економічний курс партії.
Визначальним в економічному курсі Партії є те, що Україна повинна належати до провідних індустріальних країн світу. За обсягом економічного виробництва, світової торгівлі, за вартістю валового суспільного продукту, з розрахунку на кожного громадянина, Україна може посідати не менш ніж 10 місце у світі.
До лона провідних індустріальних націй Україна може потрапити завдяки не корисним копалинам, а енергії своїх громадян. Вирішальним для економічної продуктивності країни є освіта і свобода дій, яку соціально ринкова економіка дає людям, котрі бажають чогось досягти.
Партія виступає за розвиток національної науки, надання необхідних умов для ефективної роботи науково-дослідних установ, підтримки талановитих науковців-теоретиків і економістів-практиків. При цьому партія виходить із принципу: у сучасному світі конкурентоспроможними є ті держави, які йдуть шляхом інноваційного розвитку, створення високих технологій.
Метою уряду повинна стати «струнка» держава. Треба проводити ощадливу бюджетну політику, послідовну прозору приватизацію, що стимулює податкову політику, дерегулювання. Частина державних витрат у валовому соціальному продукті повинна не перевищувати 50 відсотків.
Партія виступає за розвиток соціально-орієнтованої економіки.
Партія серед своїх програмних цілей ставить перемогу в українському суспільстві ідей соціальної спрямованості. Політичні та економічні свободи мають поєднуватися із гарантованим соціальним захистом.
Партія за соціальні реформи – руйнування системи політичної ренти та остаточного принципу розподілу бюджетних доходів на підвищення рівня життя громадян.
Партія за справедливу та легальну оцінку праці найманих робітників; реальне зростання доходів громадян за рахунок соціально орієнтованої податкової політики.
Зважаючи на те, що в нашій країні існує низка проблем, які значно погіршують економічний розвиток держави, а саме: постійне втручання державних органів у сферу приватного бізнесу, слабке законодавче врегулювання проблем на предмет імпорту-експорту товарів і послуг, відсутність умов для конкурентоздатності малого й середнього бізнесу, що впливає на зменшення робочих місць (оскільки держава й надалі залишається головним роботодавцем), слабкий розвиток наукової сфери, що сприяє значному відставанню у сфері технічних інновацій – вважаємо, що на державному рівні має бути розроблена програма, яка б стимулювала підприємців до науково-дослідницької діяльності, тобто робити нові винаходи й перспективні знаряддя, що б сприяло поліпшенню якості товарів та послуг вітчизняного виробника.
Водночас, метою уряду на ринку праці має бути включення в робочий процес мільйонів громадян України і зробити повну зайнятість населення. Потрібно скорочувати старі, непродуктивні робочі місця та створювати нові, орієнтовані на майбутнє.
Партія стоїть на засадах захисту вітчизняного виробника. Партія принципово буде дотримуватись власного погляду щодо запровадження державної валютної монополії на виробництво і реалізацію лікеро-горілчаних і тютюнових виробів. Партія виступає за легалізацію тіньового капіталу та обов’язкове повернення незаконно вивезених закордон грошей у скарбницю держави.
Стабільній економіці має відповідати стабільне, несуперечливе економічне законодавство. Ми маємо намір брати участь в удосконаленні законодавства з питань реформування відносин власності, створення надійних гарантій розвитку різних форм власності і господарювання, забезпечення їхньої реальної правової рівності. Врахування економічних інтересів людей у здійсненні політики приватизації, підтримка державою розвитку малого і середнього бізнесу дозволять створити клас ефективних власників. Нехай кожен охочий стане господарем, але господарем, соціально відповідальним за результати своєї діяльності.
Найближчим часом державі належить вирішити важливі завдання зміцнення і розвитку внутрішнього ринку, створити режим найбільшого сприяння діяльності вітчизняного виробника. Саме це дозволить забезпечити реальний прожитковий мінімум усім громадянам і роботу тим, хто може працювати. За рахунок цього буде поступово скорочуватися розрив у прибутках і зростати сукупний попит, що стимулює виробництво.
Партія виступає за те, щоб енергетична політика уряду забезпечила стабільне енергопостачання. Система енергопостачання економіки повинна орієнтуватись на різні джерела постачання, залишаючись гнучкою та здатною до адаптації за умов великої залежності від імпорту. Українська енергетика повинна досягти значного прогресу в ощадливому та раціональному виробництві і використанні енергії, економії енергії та нешкідливому її споживанні.
Партія вважає, що Україна потребує високорозвиненої транспортної системи. Для цього потрібно розбудувати транспортну мережу як передумову розвитку економіки.
Великою проблемою для українського суспільства є тіньова сфера бізнесу, тому вбачаємо за потребу розробку механізмів подолання тіньової економіки та виведення бізнесу з тіні.
Буде покладено край практиці вивезення за кордон капіталів, нажитих нечесним шляхом. Це складові соціально-орієнтованої економіки, яка забезпечить піднесення України і підвищення рівня життя її громадян до європейських стандартів.
Ми виступаємо за зменшення податків для малого та середнього бізнесу, оскільки саме ця ланка створює нові робочі місця й сприяє зміцненню економіки держави, а отже її безпеці.
Держава не повинна відбирати в малого бізнесу чесно зароблені гроші. Тому ми пропонуємо значно спростити механізми податкової звітності та сплати податків. Окрім того, на державному рівні має бути розроблена програма податкових пільг для підприємців, які тільки розпочинають свою діяльність, зі встановленням контролю за цільовим використанням такої допомоги та передбаченням кримінальної відповідальності за можливі фінансові афери.
У галузі сільського господарства партія виступає за рівні умови розвитку усіх форм власності – державної, комунальної, колективної та приватної. Сільгосппідприємства усіх цих форм власності мають рівні права й умови для розвитку. Сільське господарство нині є найзанедбанішою сферою, яка потребує оновлення, насамперед, матеріального. Тяжко працюючи на землі, селяни не мають змоги за адекватними цінами продавати свою продукцію, а змушені за безцінь віддавати її посередникам. Тому необхідно створити чіткі й прозорі державні програми з підтримки аграрної промисловості, яка нині потребує значних інвестицій. При цьому необхідно розуміти, що завдання держави не просто віддавати кошти на розвиток сільського господарства, оскільки ці кошти найчастіше осідають в кишенях чиновників. Завдання держави: насамперед чітко врегулювати ринок посередників і надати виробникам можливість за адекватну ціну збувати свій товар. Крім того, держава має забезпечити можливість переробки сільськогосподарської сировини безпосередньо виробником. Саме це надасть змогу розвиватись фермерам. Уособленням сільського господарства в Україні повинна бути сімейна ферма. Ми вважаємо, що саме невеликі фермерські господарства здатні найбільш оптимально використовувати природні ресурси нашої землі. Це перш за все пов’язано з тим, що дрібний господар чітко знає всі переваги і недоліки свого господарства і землі, яку використовує. Лише за умови існування невеликих с/г підприємств є можливість уникнути екологічного перенавантаження і катаклізмів та найбільш раціонально використовувати природні ресурси: правильно підбирати сівозміни, використовувати земельні ділянки відповідно до їх можливостей, гармонійно поєднувати рослинництво та тваринництво, залишаючи при цьому можливість розвитку мисливського господарства. За таких умов є можливість забезпечити безвідходне сільськогосподарське виробництво і дати можливість розвитку органічному виробництву в Україні. Окремо необхідно зазначити, що особливого розвитку потребує тваринництво в Україні, яке за останні роки стрімко скорочується через абсолютну байдужість влади до цієї галузі. Сільське господарство повинно бути гарантом функціонування сільських районів, збереження сформованих століттями культурних ландшафтів, постачання для промисловості аграрної сировини. Мета партії – зробити село заможним, ввести Україну до складу світових лідерів із виробництва сільськогосподарської продукції.
Заходи уряду на селі повинні бути спрямовані на будівництво центральних каналізаційних і водостічних систем, сільських доріг, землевпорядкування, оновлення села, підтримки фермерів, котрі хочуть раціоналізувати своє господарство. Особливу допомогу повинні отримувати фермерські господарства в регіонах, які обділені природою.
Партія виступає за те, щоб завданням уряду у галузі поштового зв’язку і передачі інформації були невпинний розвиток техніки і нові побажання клієнтів, розвиток цифрової телефонної мережі, глобального супутникового зв’язку; повна автоматизація телефонних послуг, використання скловолокнистої лінії для швидкісної передачі даних, 100% охоплення кабельним телебаченням українських сімей, створення найсучаснішої системи постачання посилок, які повинні надходити до адресата протягом 24 годин, створення поштових агентств (паралельних філій поштових відділень) у крамницях роздрібної торгівлі.
3.3. Курс партії з охорони навколишнього середовища.
Партія виступає за те, щоб уряд захищав природні основи життя з позиції відповідальності перед прийдешніми поколіннями. Держава повинна вважати, що послідовна й тривала охорона повітря, води, ґрунтів є основною передумовою здорового розвитку економіки.
Україна повинна розвинути сучасну екологічну промисловість, яка б могла пропонувати найсучаснішу техніку для профілактики і ліквідації шкоди, заподіяної навколишньому середовищу. Українські сучасні технології повинні набирати статусу експортної продукції, яка користується попитом у всьому світі.
Мета екологічної політики уряду має полягати в тому, щоб якнайшвидше створити в Україні однакові екологічні життєві умови на високому рівні. Для цього необхідні капіталовкладення у сфері санації старих забруднень, районів видобутку вугілля тощо, а також розбудови і будівництва нових очисних споруд.
Держава має:
об’єднати зусилля уряду та підприємницьких кіл на залучення інвестицій для будівництва у кожному районному центрі та місті України сміттєпереробних комплексів задля отримання електроенергії та тепла;
— створити на підприємницьких засадах системи очищення малих річок задля поліпшення якості питної води;
— надавати пріоритет екологічним видам транспорту, зокрема тролейбусам, трамваям і метро. Розпочати перехід громадського транспорту на користування газом, біодизелем та біоетанолом;
— розробити та впровадити систему очищення міст від вихлопних газів;
— впровадити обов’язкову систему роздільного збирання сміття. Оптимізувати збирання вторинної сировини, придатної для використання. Розширити систему пунктів збирання вторинної сировини в містах, зокрема в столиці;
— розширити зони зелених насаджень та організовані зони відпочинку, забезпечити постійне їх прибирання та підтримання у належному стані;
— активніше залучати до вирішення екологічних проблем підприємства усіх форм власності. Конкуренція змусить муніципальні служби працювати краще, а люди отримають чисте довкілля;
— взяти на облік всі природні і ландшафтні об’єкти міст України, враховуючи всі дерева-довгожителі (віком більше ніж 80 років);
— у м. Києві та інших великих містах перейти від політики забудови берегів до політики створення паркових зон вздовж усіх водних об’єктів;
— дотримуватися духу Європейської ландшафтної конвенції;
— змусити підприємства забезпечити європейський рівень очищення промислових стоків і викидів через систему штрафів порушників та заохочень підприємств, що виконують міжнародні нормативи захисту довкілля;
— здійснювати постійний контроль за якістю питної води;
— раціонально та екологічно доцільно використовувати хімічні засоби у сільськогосподарському виробництві.
3.4. Соціальний курс партії.
Ми є прихильниками партійної демократії. Ми — партія, в якій кожен її член може реалізувати себе як лідер нової епохи української політики, де слово є причиною справи, а справа породжує добро і злагоду, єдність та примирення. Політика партії спрямована на створення умов, стимулів і конкретних механізмів реалізації інтересів молодих громадян країни, здійснення їхніх життєвих цілей та планів.
Бюджет сімей, їхній доход повинен рости з урахуванням знецінення грошей. Дохід людей в Україні повинен походити з різних джерел: від праці за наймом, прибутків фірм, доходів з майна, державних соціальних виплат, допомоги на дітей, допомоги через безробіття, пенсії. У країні повинен йти процес зближення життєвого стилю більшості соціальних груп населення. Громадяни України повинні усвідомити, що високий рівень життя в дуже багатьох випадках може бути досягнутий і забезпечений тільки за рахунок праці обох членів подружжя. Переважна більшість українців буде жити повністю або здебільшого за рахунок власної робочої сили, тоді як лише незначна меншість буде існувати за рахунок доходів від свого майна.
Соціальна система України повинна брати на себе фінансову відповідальність за громадян у разі хвороби, старості, нещасного випадку чи безробіття, банкрутства підприємства або перекваліфікації на перспективнішу професію. Це також допомога на дітей, на квартиру, відшкодування жертвам війн.
Пенсійне страхування повинно бути основою соціального забезпечення в Україні. Його завдання повинно полягати в тому, щоб наймані працівники не терпіли нестатків після припинення професійної діяльності і могли підтримувати відповідний високий життєвий рівень.
Пропозиція житла в державі повинна сягати від окремої кімнати, найманої квартири до великого будинку. У державі повинні бути соціальні квартири, будівництво яких фінансує держава і які передбачені для багатодітних сімей, інвалідів, людей похилого віку і малозабезпечених громадян. Житлова політика держави повинна виходити з критеріїв кількості споруджених квартир, кількості фінансової допомоги в модернізації та введенні в експлуатацію квартири.
Уряд повинен робити ставку на модернізацію, поліпшення можливостей експлуатації, передачі житла у приватну власність, зменшенні різниці в розмірі та якості житлового фонду у всіх регіонах України.
Житлова політика повинна передбачати податкові пільги та фінансові надбавки для приватних інвесторів, нормальне функціонування ринку житла. В Україні, кожен, чий дохід недостатній для відповідної квартири повинен мати законне право на матеріальну допомогу для найму квартири, вона повинна виплачуватись як надбавка до квартирної плати або коштів власного житла, але тільки до певного розміру доходу, матеріальна
Україна повинна мати широко розгалужену і соціально забезпечену систему охорони здоров’я. Турбота про здоров’я – це, передовсім, справа кожного. Але це ще й завдання держави та суспільства. Усі громадяни, незалежно від їх економічного та соціального стану повинні мати рівні можливості для збереження і відновлення свого здоров’я.
В Україні треба провести перебудову шкільної освіти.
Уся шкільна освіта повинна перебувати у віданні держави. Відвідування всіх шкіл повинно бути безкоштовним. Викладання релігієзнавства повинно бути звичайною факультативною шкільною дисципліною. Про вивчення цього предмету дитиною вирішують її батьки.
Партія вважає, що основою розвитку суспільства та держави повинно стати використання величезного потенціалу молодого покоління, залучення його до участі у всіх сферах життя суспільства. Молодь повинна пропагувати новий підхід до проблем державотворення, відкинувши старі догми, що довели свою хибність і неспроможність. Тому партія приділятиме велику увагу створенню сприятливих умов для участі молоді у громадському та політичному житті суспільства, для широкого залучення молоді до органів народовладдя та органів державної влади.
Більшість молодих людей повинна мати робочі місця, бути добре матеріально забезпечена, їх умови життя повинні бути комфортним. Потрібно молоді, молодим сім’ям надавати довгострокове пільгове кредитування в індивідуальному житловому будівництві, створенні МЖК, навчання у вишах.
Переважна більшість громадян України повинна бути членами спортивних товариств. Основною рисою спорту в Україні повинна бути його автономія. Спортивні організації повинні самі влаштовувати свої справи. Держава повинна втручатись лише задля надання допомоги тільки тоді, коли спортивним організаціям не вистачає фінансових можливостей.
У державі повинна бути можливість для займання спортом інвалідам, пенсіонерам і матерям з дітьми.
Для великого спорту в Україні повинні існувати центральні спортивні центри та олімпійські бази, а також багато регіональних спортивних центрів.
Партія наполягає на потребі реформування системи охорони здоров’я на засадах використання вітчизняного досвіду з надання безкоштовних медичних послуг, профілактичної спрямованості системи охорони здоров’я та поєднання цього із ринковим різноманіттям медичних послуг буде сприяти просуванню рішень, що спрямовані на розвиток конкуренції у сфері надання медичних послуг. Законодавство має сприяти розвитку приватних та колективних форм медичної діяльності, інституту сімейних лікарів, анонімних форм допомоги. Люди повинні мати право вибору щодо отримання медичної допомоги та послуг.
Розділ 4. Очікувані результати від реалізації програми партії.
Виконання програми партії поставить Україну поруч з розвинутими державами. Україна стане найсучаснішою державою світу з високим рівнем життя та соціальним захистом громадян, мужньою, вольовою, діяльною, спрямованою вперед державою, котра користується великим міжнародним авторитетом, є світовою державою, включеною в світові процеси.
Голова ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ» Дубенко Олександр Іванович
СТАТУТ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ»
1.1. ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ» (далі за текстом Партія) є політичною партією, що об’єднує на засадах добровільності громадян України — прихильників Програми Партії, з метою формування і вираження політичної волі громадян, побудові незалежної правової держави та громадянського суспільства соціальної справедливості, участь у виборах та інших політичних заходах.
Партія провадить свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України «Про політичні партії в Україні», а також інших законів України та згідно з Програмою Партії та цим Статутом.
Діяльність Партії є несумісною з пропагандою насильства, національної, релігійної або соціальної ворожнечі, звуженням змісту існуючих прав і свобод людини і громадянина.
Метою Партії не є та не може бути одержання прибутку. Не є можливим та в діяльності Партії забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів Партії, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.2. Партія створена і діє зі всеукраїнським статусом та поширює свою діяльність на всю територію України.
1.3. Партія має свою Програму, в якій викладені цілі та завдання, а також шляхи їх досягнення.
1.4. Партія є юридичною особою з моменту її державної реєстрації в установленому Законом порядку, має печатки, штампи, бланки зі своєю назвою та партійною символікою, зразки яких затверджуються Президією Вищої Ради Партії.
Партія може мати партійну символіку, до якої належить партійний гімн, прапор, розпізнавальний знак, девіз. Символіка Партії підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.
1.5. Партія для здійснення своїх статутних завдань має право відкривати рахунки в установах банків України, може набувати майнові та немайнові права, бути позивачем і відповідачем в органах судової влади, а також мати інші права та обов’язки відповідно до чинного законодавства України.
1.6. Місцезнаходження Партії: місто Київ.
1.7. Повна назва Партії українською мовою:
ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ».
1.8. Скорочена назва Партії українською мовою: ПП «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ».
2.1. Основною метою діяльності Партії є сприяння побудові незалежної правової держави, громадянського суспільства соціальної справедливості, вираження політичної волі громадян, керуючись принципами демократії та верховенства права.
2.2. Основні завдання Партії:
— в установленому законом порядку приймати активну участь у виробленні державної політики, створенні та функціонуванні різних дорадчих та громадських органів, для змін на краще всіх сфер життєдіяльності країни;
— в установленому законом порядку приймати участь у формуванні органів державної влади та органів місцевого самоврядування, представництва в її складі;
— однозначно підтримувати державну єдність, унітарний, демократичний устрій держави, соціальну рівність всіх громадян України, незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного походження, майнового стану, місця проживання, мовних, етнічних ознак;
— сприяти створенню стійкої влади, підтриманню політичної, економічної та соціальної стабільності у державі, забезпеченню її безпеки.
2.3. Для здійснення своєї мети та завдань Партія має право:
— вільно проводить свою діяльність у межах, передбачених Конституцією України та іншими законами України;
— брати участь у виборах Президента України, народних депутатів Верховної Ради України, до інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у порядку, встановленому відповідними законами України;
— використовувати державні засоби масової інформації, а також може засновувати власні засоби масової інформації відповідно до вимог чинного законодавства України;
— підтримувати міжнародні зв’язки з політичними партіями, громадськими організаціями інших держав, міжнародними і міжурядовими організаціями, засновувати (вступати у) міжнародні спілки з додержанням встановлених чинним законодавством України вимог;
— ідейно, організаційно та матеріально підтримувати молодіжні, жіночі та інші громадські об’єднання, надавати допомогу у їх створенні;
— сприяти та брати участь у розробці комплексних та цільових програм з вирішення політичних, соціально-економічних, науково-технічних, гуманітарних та інших питань та їх реалізації;
— викладати публічно і обстоювати свою позицію з питань державного і суспільного життя;
— вносити пропозиції до органів державної влади України та органів місцевого самоврядування;
— одержувати відповідно до чинного законодавства України від органів державної влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для реалізації цілей та завдань, які передбачені Статутом і Програмою Партії;
— представляти і захищати свої законні інтереси, а також законні інтереси своїх членів в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форм власності;
— брати участь у політичній діяльності, проводити масові заходи (збори, мітинги, демонстрації, марші, пікетування тощо) відповідно до чинного законодавства України.
Порядок вступу до Партії, зупинення та припинення членства в ній
3.1. Членом Партії може бути лише громадянин України, який відповідно до Конституції України та законів України має право голосу на виборах, визнає Програму і Статут Партії, неухильно виконує партійні рішення.
Членство в Партії є фіксованим.
3.2. Членами Партії не можуть бути: судді, прокурори, поліцейські, співробітники Служби безпеки України, військовослужбовці, працівники органів доходів і зборів, персонал Державної кримінально-виконавчої служби України, працівники Національного антикорупційного бюро України, державні службовці у випадках, передбачених Законом України «Про державну службу».
3.3. Вступ до членів Партії здійснюється на добровільних засадах, на підставі особистої письмової заяви, поданої на ім’я голови первинного осередку, партійної організації вищого рівня або голови Партії.
Рішення керівного органу про вступ до членів Партії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа присутніх на зборах первинного осередку, на засіданні керівного органу парторганізації вищого рівня або керівного органу Партії.
Учасники установчого з’їзду є членами Партії.
3.4. Членам Партії видається партійний квиток та заводиться облікова картка, зразки яких затверджуються Президією Вищої ради Партії .
3.5. Партійний стаж обчислюється з часу прийняття рішення про вступ до членів Партії.
3.6. Член Партії зупиняє своє членство в Партії на час перебування на посадах або службі, для яких чинним законодавством України встановлено обмеження щодо членства в політичних партіях шляхом подання письмової заяви на ім’я голови первинного осередку, парторганізації вищого рівня або голови Партії. На копії такої заяви робиться відмітка про її отримання із зазначенням дати прийняття заяви, ставиться підпис відповідальної особи, що прийняла заяву.
Членство в Партії зупиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в Партії.
3.7. Підстави припинення членства у Партії:
— добровільний вихід із членів Партії;
— виключення із членів Партії за порушення, передбачені цим статутом.
3.8. Член Партії має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в Партії шляхом подання заяви до голови первинного осередку, партійної організації вищого рівня або голови Партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування особи на будь-яких виборних посадах в політичній партії. Така заява приймається в порядку, передбаченому пунктом 3.6. Статуту.
3.9. Член Партії за порушення Статуту та Програми Партії, невиконання партійних рішень, завдання своєю діяльністю шкоди репутації Партії може бути виключений з членів Партії Головою первинного осередку, або керівним органом партійної організації вищого рівня, або Вищою радою Партії.
Член Партії, виключений з Партії, має право протягом 10 (десяти) днів з дня прийняття рішення подати апеляційну скаргу до керівного партійного органу вищого рівня.
Рішення про виключення з Партії набуває чинності з моменту закінчення встановленого строку його оскарження або після ухвалення рішення керівним органом парторганізації вищого рівня або Вищою радою Партії.
3.10. Особи, які зупинили або припинили членство у Партії поновлюють членство в Партії шляхом подання заяви до відповідних органів та за такими особами зберігається їх партійний стаж.
Права та обов’язки членів Партії
4.1. Член Партії має право:
— обирати та бути обраним до керівних органів парторганізацій та керівних, контрольно-ревізійних органів Партії;
— бути висунутим Партією кандидатом для обрання до представницьких органів влади всіх рівнів та на вищі керівні посади в органах державної влади;
— звертатись із запитами, заявами, пропозиціями з будь-яких питань діяльності Партії до керівних та контрольно-ревізійних органів парторганізацій, керівних органів Партії та одержувати на них обґрунтовані відповіді;
— вільно висловлювати власну думку та обговорювати будь-які питання партійного життя;
— вносити пропозиції щодо змін до Програми та Статуту Партії;
— отримувати інформацію про діяльність Партії;
— звертатись до керівних органів парторганізації, керівних органів Партії з метою захисту своїх прав і законних інтересів;
— оскаржувати дії та бездіяльність керівних осіб парторганізацій та рішення їхніх керівних органів;
— припинити членство в Партії за власним бажанням у порядку, передбаченому Статутом Партії.
4.2. Член Партії зобов’язаний:
— дотримуватись положень і вимог Статуту та Програми Партії;
— перебувати на обліку в первинному осередку або в парторганізації, яка приймала рішення про вступ до членів Партії, або у відповідному керівному органі Партії, який приймав рішення про вступ особи до членів Партії;
— всебічно сприяти та брати участь у реалізації Програми Партії;
— брати участь у роботі парторганізації, де він перебуває на обліку;
— регулярно сплачувати членські внески, розмір та порядок сплати яких регламентуються Інструкцією про порядок сплати членських внесків у Партії, яка затверджується Президією Вищої ради Партії;
— сприяти поповненню лав Партії новими членами;
— виконувати рішення парторганізації, де перебуває на обліку, керівних органів вищестоящих парторганізацій, керівних органів Партії, доручення їхніх керівних осіб;
— зупинити членство в Партії на період зайняття посад, перебування на яких, згідно з чинним законодавством України, є несумісним з членством у політичній партії.
Загальна структура, порядок створення та повноваження
структурних утворень Партії
5.1. Партія, її парторганізації будуються за адміністративно-територіальною, територіальною, територіально-виробничою та/або іншими ознаками.
Не допускається створення і діяльність структурних утворень Партії в органах виконавчої та судової влади, і виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, навчальних закладах та інших державних установах і організаціях.
Підпорядкованість парторганізацій визначається відповідно до встановленої чинним законодавством України підпорядкованості адміністративно-територіальних одиниць, на які вони поширюють свою діяльність.
5.1.1. Організаційна структура Партії.
До організаційної структури Партії входять:
— первинні осередки, місцеві (сільські, селищні, районні у містах, міські, районні); регіональні (Кримська республіканська, обласні, Київська та Севастопольська міські) організації Партії;
— Вища рада Партії та Президія Вищої ради Партії, Контрольно-ревізійна комісія Партії.
5.1.2. Для кожної парторганізації керівними органами вищого рівня є:
— керівні органи парторганізацій вищого рівня;
— керівні органи Партії.
5.1.3. Парторганізації використовують назву Партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі Партії.
Первинні осередки, місцеві та регіональні організації діють на підставі Статуту та Програми Партії.
5.2. Первинні осередки Партії.
5.2.1. Первинний осередок може бути створено за місцем проживання, роботи, навчання або за професійною ознакою чи родом занять членів Партії у межах території села, селища, міста або частини їхньої території.
Первинний осередок створюється на підставі рішення установчих зборів цього осередку, за наявності не менше трьох осіб.
Рішення про створення первинного осередку затверджується Радою відповідної місцевої парторганізації чи Радою або Секретаріатом регіональної парторганізації. Відповідне рішення ухвалюється у письмовій формі у порядку, визначеному Статутом.
5.2.2. Первинний осередок не є юридичною особою. Після свого створення він легалізується шляхом письмового повідомлення про утворення в порядку, встановленому чинним законодавством України.
5.2.3. Первинний осередок веде облік членів Партії, збирає членські внески та вирішує питання матеріальної підтримки її в межах законодавства України.
5.2.4. Вищим керівним органом первинного осередку є збори, які скликаються не менше одного разу на півроку Головою цього осередку.
Збори первинного осередку можуть також бути скликані за рішенням керівних органів парторганізації вищого рівня.
Збори повноважні розглядати всі питання діяльності первинного осередку, якщо на них присутні більше половини членів Партії, які перебувають у ньому на обліку.
Рішення зборів приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на них членів Партії, які перебувають у ньому на обліку.
5.2.5. До компетенції Зборів первинного осередку відноситься:
— обрання строком на чотири роки голови (після погодження кандидатури керівним органом вищестоящої парторганізації), заступника голови та, у передбаченому цим Статутом випадку, Ради первинного осередку та їх відкликання;
— прийняття рішень з питань порядку денного;
— заслуховують звіт голови або Ради первинного осередку;
— обрання строком на чотири роки контролера та дострокове припинення його повноважень;
— обрання делегатів на конференцію парторганізації вищого рівня;
— розгляд звернень, пропозицій і скарг членів Партії, що перебувають на обліку в первинному осередку;
— вирішують інші питання діяльності первинного осередку.
5.2.6. У первинному осередку, в якому перебувають на обліку 50 і більше членів Партії, на зборах обирається Рада у складі голови та його заступника та інших її членів.
Засідання Ради первинного осередку скликається головою або його заступником не менше одного разу на півроку, і є легітимним за умови присутності на ньому більше половини від її складу. Рішення приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на засіданні членів Ради.
Головує на засіданнях Ради голова первинного осередку або, у разі його відсутності, заступник.
5.2.7. До повноважень Ради первинного осередку належить:
— організація роботи первинного осередку у період між зборами;
— розробка та організація виконання планів роботи, програм, заходів первинного осередку;
— звітування на зборах первинного осередку про свою роботу;
— вирішення інших питань, крім тих, що відносяться до виключної компетенції зборів первинного осередку.
5.2.8. Голова первинного осередку та його заступник є керівними особами первинного осередку Партії.
Голова первинного осередку:
— здійснює загальне керівництво первинного осередку;
— без доручення представляє відповідний первинний осередок у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, незалежно від форм власності та підпорядкування, фізичними особами;
— визначає обов’язки свого заступника;
— організовує виконання рішень зборів первинного осередку, керівних органів парторганізацій вищого рівня та керівних органів Партії;
— скликає збори первинного осередку та головує на зборах, підписує їх рішення та протоколи;
— звітує про свою діяльність на зборах;
— має право підпису документів від імені первинного осередку;
— виконує повноваження Ради у разі, якщо Рада не створена.
5.2.9. Заступник голови первинного осередку виконує свої функції згідно з визначеними головою обов’язками.
5.2.10. Рішення зборів, Ради первинного осередку оформлюються протоколами. Протоколи засідань зборів підписуються головуючим на засіданні і секретарем. Протоколи засідань Ради підписує головуючий. Рішення голови первинного осередку підписує голова або особа, що виконує його повноваження (заступник).
5.2.11. Первинний осередок ліквідується за рішенням Ради місцевої парторганізації або Ради регіональної парторганізації, або за рішенням керівних органів Партії.
5.3. Місцеві організації Партії.
Місцева парторганізація створюється відповідно до адміністративно-територіального устрою України в межах сіл, селищ, районів, міст районного значення, міст обласного значення, районів у містах.
Місцевими організаціями Партії є сільські, селищні, районні у містах, міські, районні парторганізації.
Місцева парторганізація створюється на установчій конференції не менше як трьома громадянами України.
Рішення про створення Місцевої партійної організації затверджується рішенням Ради регіональної парторганізації або у разі її відсутності Вищої ради Партії. Таке рішення приймається у письмовій формі у визначеному Статутом порядку.
5.3.1. Місцева парторганізація відповідно до адміністративно-територіального поділу України може об’єднувати первинні осередки, сільські, селищні, міські (міст районного значення) організації і, відповідно, бути для них парторганізацією вищого рівня.
Районні у місті партійні організації входять до складу відповідних міських партійних організацій.
5.3.2. Місцева парторганізація реєструється відповідним органом державної влади, передбаченим чинним законодавством. Копія рішення про створення місцевої парторганізації та копія рішення відповідного органу про її реєстрацію передається до Ради регіональної парторганізації для постановки новоствореної місцевої парторганізації на облік. У разі відсутності регіональної парторганізації облік місцевих парторганізацій веде Вища рада Партії.
5.3.3. Місцеві партійні організації після їх визнання регіональною партійною організацією, а районні у місті – також відповідною міською партійною організацією, реєструються відповідним органом державної влади без статусу юридичної особи. Місцева партійна організація може набувати статусу юридичної особи у встановленому законом порядку при її реєстрації у разі надання на це попередньої згоди Вищою радою Партії. Таке рішення Вищою радою має бути ухвалене відповідно до вимог цього Статуту та сформульоване в письмовому вигляді. Допускається прийняття Вищою радою Партії одного спільного рішення з зазначеного питання по кількох партійних організаціях.
Місцеві партійні організації, розташовані на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, входять до складу регіональної партійної організації. Виключення становлять районні у місті партійні організації, які можуть входити до складу відповідних міських партійних організацій.
Регіональним партійним організаціям та їхнім керівним органам підпорядковані й підзвітні всі партійні організації нижчого рівня та первинні осередки, що діють на їх території.
5.3.4. Місцева парторганізація повноважна розробляти та реалізовувати заходи з ідеологічної та політичної роботи, співпрацювати з місцевими організаціями інших політичних партій, громадських організацій, іншими юридичними особами, органами державної влади та органами місцевого самоврядування, фізичними особами у вирішенні питань, які не суперечать статутним і програмним документам Партії, рішенням керівних органів парторганізацій вищого рівня та керівних органів Партії.
5.3.5. Вищими керівними органами місцевої парторганізації є конференція, Рада.
Конференції місцевої парторганізації скликаються Радою не менше одного разу на рік.
Норма представництва, дата та місце проведення конференції встановлюються Радою місцевої парторганізації. Норма представництва визначається відповідно до чисельності членів Партії станом на перше число місяця, в якому проводиться засідання Ради місцевої парторганізації. В разі прийняття Радою місцевої парторганізації, чи іншим органом Партії, що скликав конференцію, рішення про недостатню кількість членів в первинних осередках, чи парторганізаціях нижчого рівня, що входять до складу цієї парторганізації, чи в разі відсутності таких первинних осередків чи інших парторганізацій, що входять до складу місцевої парторганізації, в роботі Конференції беруть участь всі члени Партії, що перебувають на обліку в первинних осередках, чи безпосередньо в місцевій парторганізації, її організацій нижчого рівня.
Конференція місцевої парторганізації може бути скликана рішенням керівних органів парторганізації вищого рівня або Вищої ради Партії. В такому випадку орган, який скликав Конференцію має здійснити всі дії, віднесені цим статутом до повноважень Ради місцевої парторганізації стосовно скликання, організації і проведення конференції місцевої парторганізації.
Конференція легітимна розглядати питання, якщо на ній присутні більше, ніж половина обраних делегатів або членів Партії, які перебувають на обліку в первинних осередках відповідної місцевої парторганізації, чи в парторганізаціях нижчого рівня, що входять до складу цієї парторганізації. Рішення конференції приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на ній делегатів (членів Партії).
Рішення про проведення конференції по висуванню кандидатів у депутати відповідного рівня, на посаду сільського, селищного, міського голови терміново доводиться до відома місцевих парторганізацій і первинних осередків, що входять до складу місцевої парторганізації, або безпосередньо до членів Партії, які перебувають на обліку в місцевій парторганізації, та Вищої ради Партії. Протягом часу до дня проведення конференції триває висування кандидатур членів Партії або безпартійних громадян України, які мають намір реалізувати виборче право через відповідну місцеву організацію Партії. Члени Партії або безпартійні громадяни України, які мають намір реалізувати виборче право через відповідну місцеву організацію Партії, подають заяву про намір бути кандидатом від Партії на відповідну посаду до Вищої ради Партії. Вища рада Партії надає конференції місцевої організації Партії рекомендації щодо висування кандидатів у депутати відповідного рівня, на посаду сільського, селищного, міського голови. У випадках, передбачених законами України, інформація про проведення конференції по висуванню кандидатів у депутати відповідного рівня, на посаду сільського, селищного, міського голови терміново доводиться до відома відповідних державних органів, зокрема, виборчих комісій.
5.3.5. Конференція місцевої парторганізації:
— обирає строком на чотири роки голову місцевої парторганізації (після погодження його кандидатури Радою регіональної парторганізації або Вищою радою Партії у разі відсутності регіональної парторганізації) та, у разі необхідності, заступника голови, відкликає їх;
— визначає кількісний склад Ради місцевої парторганізації, обирає її членів строком на чотири роки та відкликає їх;
— обирає контролюючі органи: контрольно-ревізійну комісію або контролера строком на чотири роки, достроково припиняє їх повноваження (або повноваження
окремих членів);
— заслуховує звіти керівних і контролюючих органів місцевої парторганізації;
— обирає делегатів на конференцію парторганізації вищого рівня;
— висуває (після погодження кандидатур Вищою радою Партії) кандидатів у ; депутати до місцевих рад відповідного та нижчого рівнів, на посаду сільського, селищного, міського голови, старости відповідно до вимог чинного законодавства;
— приймає рішення про виключення з виборчого списку парторганізації кандидатів у депутати до відповідних рад;
— приймає рішення про відкликання висунутих парторганізацією кандидатів у депутати до місцевих рад відповідного та нижчого рівнів, на посаду сільського, селищного, міського голови, старости;
— вирішує інші питання діяльності місцевої парторганізації, які не суперечать статутним і програмним документам Партії, рішенням керівних органів парторганізацій вищого рівня та керівних органів Партії.
5.3.6. Рада місцевої парторганізації проводить свої засідання не менш ніж один раз на шість місяців та легітимна розглядати питання, якщо на її засіданні присутні більше половини від її складу. Рішення Ради приймається більшістю голосів від кількості присутніх на засіданнях членів Ради.
Засідання Ради скликаються головою місцевої парторганізації або, у разі його відсутності, заступником голови місцевої парторганізації або будь-яким членом Ради.
Головує на засіданнях Ради голова або, у разі його відсутності, інший член Ради, за його дорученням.
5.3.7. До повноважень Ради місцевої парторганізації належить:
— обрання, за необхідності, з числа своїх членів строком на чотири роки заступника голови та його відкликання;
— координація діяльності первинних осередків, структурних парторганізацій нижчого рівня;
— організація роботи місцевої парторганізації в період між конференціями парторганізації;
— розробка та організація виконання планів своєї роботи;
— організація участі місцевої парторганізації у проведенні виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради АР Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, а також у проведенні всеукраїнського і місцевих референдумів відповідно до чинного законодавства України;
— формування виборчої політики під час виборів депутатів відповідних районних, районних у містах, міських, сільських, селищних рад та сільських, селищних, міських голів;
— скликання партійних конференцій місцевої парторганізації;
— визначення норми представництва делегатів на конференцію місцевої парторганізації, місця і дати її проведення;
— затвердження рішення про створення первинного осередку;
— прийняття рішення про ліквідацію первинного осередку, сільської, селищної, міської (міста районного значення) організації;
— скасування рішень первинних осередків, сільських, селищних, міських (міст районного значення) організацій, якщо вони суперечать статутним і програмним документам Партії, рішенням керівних органів парторганізацій вищого рівня та керівних органів Партії;
— вирішення інших питань, крім тих, що належать до виключної компетенції партійної конференції.
5.3.8. Голова місцевої парторганізації та його заступник є керівними особами відповідної місцевої парторганізації.
Голова місцевої партійної організації:
— здійснює загальне керівництво парторганізацією;
— організовує виконання рішень керівних органів парторганізації, керівних органів парторганізацій вищого рівня та керівних органів Партії;
— здійснює оперативне управління майном та коштами партійної організації;
— подає для обрання на засіданні Ради кандидатури свого заступника;
— звітує про діяльність Ради на конференціях;
— без доручення представляє місцеву парторганізацію у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами незалежно від форм власності та підпорядкування, фізичними особами;
— у разі відсутності доручає виконання своїх обов’язків заступнику;
— здійснює іншу діяльність у межах своїх повноважень.
5.3.9. Заступник голови місцевої парторганізації виконує згідно із обов’язками, визначеними головою парторганізації. Заступник Голови місцевої парторганізації виконує повноваження Голови, у разі його відсутності.
5.3.10. Рішення конференції, Ради місцевої парторганізації оформлюються протоколами. Протоколи конференції підписуються головуючим на конференції і секретарем. Протоколи засідань Ради підписує головуючий. Рішення Голови місцевої парторганізації підписує Голова або особа, що виконує його повноваження (заступник).
Місцева парторганізація має штампи та печатки зі своїм найменуванням.
5.3.11. Місцева парторганізація ліквідується за рішенням Вищої ради Партії.
5.4. Регіональні організації Партії.
Регіональна парторганізація створюється згідно з існуючою системою адміністративно-територіального устрою в межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.
Регіональними організаціями Партії є Кримська республіканська, обласні, Київська та Севастопольська міські організації Партії.
Регіональна партійна організація об’єднує місцеві парторганізації згідно з існуючою системою адміністративно-територіального устрою України.
5.4.1. Регіональні партійні організації створюються на установчій конференції не менше ніж трьома громадянами України. Рішення про створення Регіональної партійної організації підлягає затвердженню рішенням Вищої ради Партії. Таке рішення приймається у письмовій формі у визначеному Статутом порядку.
5.4.2. Регіональні партійні організації реєструються відповідними органами державної влади без статусу юридичної особи.
Регіональна партійна організація може набувати статусу юридичної особи у встановленому законом порядку при її реєстрації у разі надання на це попередньої згоди Вищою Радою партії. Таке рішення Вищою радою має бути ухвалене відповідно до вимог цього Статуту та сформульоване в письмовому вигляді. Допускається прийняття Вищою радою Партії одного спільного рішення з зазначеного питання по кількох партійних організаціях. Регіональна парторганізація зі статусом юридичної особи має право на відкриття рахунків в установах банків України, виготовлення печаток, штампів, бланків зі своїм найменуванням.
5.4.3. Регіональна парторганізація повноважна розробляти та реалізовувати заходи з ідеологічної та політичної роботи, співпрацювати з місцевими організаціями інших політичних партій, громадських організацій, органами державної влади та органами місцевого самоврядування у вирішенні питань, які не суперечать статутним і програмним документам Партії, рішенням керівних органів Партії.
5.4.4. Керівними органами регіональної парторганізації є конференція, Рада та Секретаріат.
Вищим керівним органом регіональної парторганізації є конференція, а в період між конференціями — Рада.
Конференція скликається Радою не менше одного разу на рік. Радою регіональної парторганізації встановлюється норма представництва, дата та місце проведення конференції. Норма представництва визначається відповідно до чисельності членів Партії, які перебувають на обліку у регіональній парторганізації станом на день проведення засідання Ради.
У разі відсутності в структурі регіональної парторганізації парторганізацій нижчого рівня, чи в разі їх малої кількості Радою може бути прийнято рішення про участь в конференції всіх членів Партії, що перебувають на обліку в межах даного регіону.
Конференція регіональної парторганізації може бути скликана за рішенням Вищої ради Партії. В такому випадку орган, який скликав Конференцію має здійснити всі дії, віднесені цим статутом до повноважень Ради регіональної парторганізації стосовно скликання, організації і проведення конференції регіональної парторганізації.
Конференція повноважна розглядати питання, якщо на ній присутні більше половини обраних делегатів або більше половини членів Партії, що перебувають на обліку в даному регіоні.
Рішення конференції приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на ній делегатів.
Конференція регіональної парторганізації:
— обирає строком на чотири роки голову парторганізації (після погодження його кандидатури Вищою радою Партії) та відкликає його;
— визначає кількісний склад Ради та обирає її членів строком на чотири роки та відкликає їх;
— обирає строком на чотири роки контролюючий орган: контрольно-ревізійну комісію регіональної парторганізації, достроково припиняє її повноваження (або повноваження окремих членів);
— заслуховує звіти керівних і контролюючих органів регіональної парторганізації та приймає щодо них відповідні рішення;
— висуває (після погодження кандидатур Вищою радою Партії) кандидатів у депутати до місцевих рад відповідного та нижчого рівнів, на посаду сільського, селищного, міського голови, старости (у разі відсутності місцевих парторганізацій);
— приймає рішення про виключення з виборчого списку регіональної партійної організації кандидатів у депутати;
— приймає рішення про відкликання висунутих парторганізацією кандидатів у депутати до місцевих рад відповідного та нижчого рівнів, на посаду сільського, селищного, міського голови, старости;
— обирає делегатів на З’їзд Партії;
— може делегувати частину своїх повноважень Раді регіональної парторганізації;
— вирішує інші питання діяльності регіональної парторганізації, які не суперечать статутним і програмним документам Партії та рішенням керівних органів Партії.
5.4.5. У період між конференціями керівництво діяльністю регіональної парторганізації здійснює її Рада.
До складу Ради регіональної парторганізації за посадою входять: голова регіональної парторганізації та його заступник.
Рада регіональної парторганізації проводить свої засідання не менше одного разу на півроку за ініціативою голови регіональної парторганізації, Секретаріату або на вимогу не менше однієї третини членів Ради регіональної парторганізації.
Головує на засіданні Ради регіональної парторганізації голова або, у разі його відсутності, його заступник за його дорученням.
Рада легітимна розглядати питання, якщо на її засіданні присутні більше половини членів Ради. Рішення Ради приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на засіданні членів Ради.
До повноважень Ради регіональної парторганізації належить:
— обрання зі свого складу заступника голови регіональної парторганізації строком на чотири роки та його відкликання;
— обрання зі свого складу членів Секретаріату (з урахуванням того, що голова регіональної парторганізації та заступник голови за посадою входять до складу Секретаріату) строком на чотири роки та їх відкликання;
— організація підготовки і проведення конференції регіональної парторганізації;
— організація участі регіональної парторганізації у проведенні виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, старост, всеукраїнського і місцевих референдумів відповідно до чинного законодавства України;
— прийняття рішення про дострокове припинення повноважень керівних органів місцевої парторганізації та її керівних осіб, а також первинних осередків, у випадку відсутності місцевої парторганізації;
— скасування рішень керівних органів та керівних осіб місцевих, міських (міст районного значення), селищних, сільських організацій, первинних осередків;
— делегування частини своїх повноважень Секретаріату регіональної парторганізації;
— затвердження рішень про утворення місцевих парторганізацій;
— припинення діяльності місцевих партійних організацій;
— облік місцевих парторганізацій та, у разі відсутності місцевих парторганізацій, облік первинних осередків;
— погодження кандидатур на посаду голови первинного осередку, у разі відсутності відповідної місцевої парторганізації;
— скликання зборів первинних осередків, у разі неможливості керівних органів первинних осередків виконувати свої повноваження;
— припинення діяльності первинного осередку;
— прийняття у члени Партії та виключення з членів Партії, облік членів Партії,
прийнятих у члени регіональною парторганізацією, а також загальний облік усіх членів Партії, що обліковуються первинними осередками та місцевими парторганізаціями, прийняття та облік членських внесків;
— виконання інших повноважень, які не належать до виключної компетенції конференції регіональної парторганізації.
5.4.6. У період між конференціями і засіданнями Ради керівництво регіональною парторганізацією здійснює Секретаріат регіональної парторганізації.
До складу Секретаріату регіональної парторганізації за посадою входять голова регіональної парторганізації, заступник голови.
Секретаріат регіональної парторганізації проводить свої засідання не менше одного разу на квартал. Засідання Секретаріату регіональної парторганізації вважається легітимним, якщо на ньому присутні більше половини від його складу.
Рішення Секретаріату регіональної парторганізації приймається більшістю голосів від кількості присутніх на засіданні членів Секретаріату
Засідання Секретаріату регіональної парторганізації скликаються головою регіональної парторганізації або за ініціативою не менше однієї третини членів Секретаріату. Головує на засіданні Секретаріату регіональної парторганізації голова регіональної парторганізації або, у разі його відсутності, один із членів Секретаріату (головуючий), який обирається на його засіданні.
До повноважень Секретаріату регіональної парторганізації належить:
— реалізація програмних документів Партії, рішень керівних органів Партії, конференцій і засідань Ради, керівних органів регіональної парторганізації;
— розробка, затвердження поточних планів роботи регіональної парторганізації та організація їх виконання;
— затвердження рішення про створення первинних осередків;
— здійснення інших повноважень, які не суперечать цьому Статуту, програмним документам і рішенням керівних органів Партії.
5.4.7. Голова регіональної парторганізації та його заступник є керівними особами відповідної регіональної парторганізації.
Голова регіональної парторганізації:
— є керівником регіональної парторганізації;
— здійснює поточне керівництво регіональною парторганізацією;
— без доручення представляє регіональну парторганізацію у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, незалежно від форм власності та підпорядкування, фізичними особами;
— у разі своєї відсутності доручає виконання обов’язків своєму заступнику або іншому члену Ради;
— приймає на роботу та звільняє з роботи штатних працівників апарату регіональної парторганізації;
— у разі набуття статусу юридичної особи регіональною парторганізацією видає довіреності, має право підпису фінансових та інших документів, і правочинів від імені регіональної парторганізації;
— подає на розгляд Ради регіональної парторганізації для обрання кандидатуру заступника Голови регіональної парторганізації;
— оголошує за дорученням Вищої ради Партії політичні заяви від імені Партії.
— здійснює іншу діяльність у межах своїх повноважень.
5.4.8. Заступник голови регіональної парторганізації виконує свої обов’язки, визначені головою парторганізації та виконує повноваження Голови у разі його відсутності.
Рішення конференції, Ради регіональної парторганізації оформлюються протоколами, і Протоколи конференції підписуються головуючим на конференції і секретарем. Протоколи засідань Ради підписує головуючий. Рішення Голови регіональної парторганізації підписує Голова або особа, що виконує його повноваження (заступник).
5.4.9. Регіональна парторганізація ліквідується за рішенням Вищої ради Партії.
Порядок створення та повноваження вищих керівних органів Партії
6.1. Керівними органами Партії є З’їзд, Вища рада, Президія Вищої ради Партії.
Вищим керівним органом Партії є З’їзд, а в період між з’їздами, — Вища рада Партії.
З’їзд Партії скликається не менше одного разу на чотири роки Вищою радою Партії, яка визначає дату скликання та місце проведення З’їзду, встановлює норму представництва делегатів від регіональних парторганізацій. Норма представництва визначається відповідно до чисельності членів Партії, які перебувають на обліку регіональних парторганізацій, : станом на перше число місяця, в якому проводиться Вища рада.
З’їзд вважається легітимним, якщо на ньому присутні більше половини обраних делегатів. Рішення на З’їзді приймаються більшістю голосів делегатів, присутніх на З’їзді, крім питань, щодо яких цим Статутом передбачений інший порядок прийняття рішень.
З’їзд Партії може проводитися в кілька етапів. Рішення про проведення наступного гтапу приймає З’їзд. Дата, час і місце проведення наступного етапу З’їзду визначаються Вищою радою Партії. Делегати З’їзду, а також обрані на З’їзді робочі органи (лічільна комісія, мандатна комісія, інші робочі органи) зберігають свої повноваження протягом всього часу проведення З’їзду до його закриття.
У разі проведення позачергового з’їзду до утворення та реєстрації регіональних парторганізацій, делегатами такого позачергового з’їзду є члени Партії. Позачерговий з’їзд, який проводиться до утворення та реєстрації регіональних парторганізацій, вважається правомочним у разі присутності на ньому більшості членів Партії.
6.2. З’їзд Партії повноважний вирішувати всі питання діяльності Партії.
З’їзд Партії:
Установчий з’їзд також може обрати і перший склад Президії Вищої ради Партії.
6.3. У період між з’їздами вищим керівним органом Партії є Вища рада Партії. До складу Вищої ради Партії за посадою входять: Голова Партії, Перший заступник та заступник Голови Партії.
Засідання Вищої ради Партії скликаються Головою Партії або Президією Вищої ради Партії не менше одного разу на півроку. Засідання Вищої ради Партії може бути також скликане на вимогу не менше однієї третини її членів.
Засідання Вищої ради Партії вважається легітимним, якщо у ньому бере участь більше половини від її складу. Рішення Вищої ради Партії приймаються більшістю голосів присутніх на її засіданні членів Вищої ради. Головує на засіданні Вищої ради Голова Партії а у разі його відсутності – будь-який інший член Вищої ради Партії.
6.4. До повноважень Вищої ради Партії належить:
6.5. У період між засіданнями Вищої ради Партії керівництво Партією здійснює Президія Вищої ради Партії. До складу Президії Вищої ради Партії за посадою входять: Голова Партії, Перший заступник та заступник Голови Партії.
Президія Вищої ради Партії обирається на строк повноважень Вищої ради Партії.
Засідання Президії Вищої ради Партії скликається Головою Партії або на вимогу не менше однієї третини членів Президії Вищої ради не менше одного разу на квартал, і є легітимним за умови участі у ньому більше половини її складу.
Рішення Президії Вищої ради Партії приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на засіданні членів Президії Вищої ради Партії. Головує на засіданні Президії Вищої ради Партії Голова Партії.
6.6. До повноважень Президії Вищої ради Партії належить:
7.1. Керівними особами Партії є Голова Партії, Перший заступник Голови Партії, заступник Голови Партії, голова Контрольно-ревізійної комісії Партії.
7.2. Голова Партії:
— здійснює загальне керівництво Партією;
— очолює Вищу раду та Президію Вищої ради Партії;
— скликає засідання Вищої ради Партії, Президії Вищої ради Партії та головує на них;
— без доручення представляє Партію у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, незалежно від форм власності та підпорядкування як в Україні, так і за кордоном, фізичними особами;
— укладає угоди з політичними партіями та громадськими об’єднаннями від імені Партії;
— робить заяви та звернення від імені Партії;
— видає та скасовує довіреності від імені Партії;
— здійснює поточний контроль за використанням майна та коштів Партії;
— підписує рішення З’їзду Партії, Вищої ради Партії, Президії Вищої ради Партії, інші документи Партії;
— затверджує розподіл функціональних обов’язків між Першим заступником та заступником Голови Партії;
— видає розпорядження та дає доручення;
— може делегувати свої повноваження або їх частину Першому заступнику Голови Партії або іншим керівним особам Партії.
У своїй діяльності Голова Партії є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед З’їздом Партії.
7.3. Перший заступник та заступник Голови Партії:
— керують поточною діяльністю Партії та готують пропозиції щодо її вдосконалення;
— спрямовують організаційно-партійну роботу;
— координують роботу та здійснюють контроль за діяльністю апарату Партії;
— виконують повноваження Голови Партії у разі його відсутності або неможливості здійснювати повноваження за розпорядженням Голови Партії. Дане розпорядження може видаватись у формі наказу або доручення. В разі видання такого документу до відповідного заступника Голови переходять всі повноваження Голови, передбачені цим Статутом та чинним законодавством.
Контрольно-ревізійна органи Партії
8.1. Контрольно-ревізійними органами Партії є Контрольно-ревізійна комісія Партії (далі за текстом КРК Партії), контрольно-ревізійні комісії (далі за текстом КРК) регіональних і місцевих парторганізацій, контролери місцевих парторганізацій та первинних осередків.
8.2. Контрольно-ревізійна комісія Партії є вищим контрольним органом. КРК Партії здійснює керівництво КРК та контролерами парторганізацій.
8.3. КРК Партії, КРК та контролери парторганізацій на відповідному рівні виконують такі повноваження:
— здійснюють контроль за дотриманням членами Партії, парторганізаціями, їх керівними органами Статуту Партії;
— перевіряють цільове використання керівними органами Партії та парторганізацій партійних коштів, сплату та облік членських внесків;
— перевіряють відповідність законодавству фінансово-господарської діяльності керівних органів Партії та парторганізацій;
— перевіряють рішення керівних органів Партії, керівних і контролюючих парторганізацій за зверненнями керівних органів, керівних осіб, членів Партії;
— приймають рішення щодо дотримання членами Партії партійної дисципліни та етики;
— розглядають конфліктні ситуації, що виникають в парторганізаціях, та приймають відповідні рішення по них
— здійснення внутрішньопартійного фінансового контролю (аудиту) за надходженнями і витратами політичної партії та її структурних утворень.
8.4. Діяльність контрольно-ревізійних комісій організують їх голови. Голови КРК регіональних парторганізацій, а також місцевих парторганізацій (у разі обрання конрольно-ревізійної комісії, а не контролера) обираються членами цих комісій зі свого складу.
8.5. Контрольно-ревізійні комісії Партії підзвітні виключно партійним органам, які їх обрали.
8.6. Рішення КРК та контролерів парторганізацій можуть бути зупинені КРК Партії з відповідним обгрунтуванням. Рішення КРК Партії можуть бути призупинені Головою Партії з наступним зверненням до Вищої ради Партії.
8.7. Рішення КРК Партії, КРК приймаються на їх засіданнях. Засідання КРК Партії та КРК скликаються їх Головами за власною ініціативою. Засідання КРК Партії та КРК є правомочними за умови участі більше половини членів відповідної КРК. Рішення КРК Партії та КРК вважаються прийнятими за умови підтримання їх більшістю членів від складу присутніх на засіданні відповідної КРК.
Контролери самостійно приймають рішення, віднесені до їх компетенції. Такі рішення мають бути оформлені в письмовому вигляді.
Майно та кошти Партії
9.1. Для здійснення своєї діяльності Партія може мати у своїй власності будь-яке рухоме й нерухоме майно, кошти, обладнання, транспортні, технічні та інші засоби, придбання і використання яких не заборонено законодавством України, для чого відкриває рахунки в установах банків України, може набувати майнові і немайнові права, бути позивачем і відповідачем в органах судової влади.
Партія а також її парторганізації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, зобов’язані відкрити рахунки в установах банків України, на які перераховуватимуться всі кошти у безготівковій формі, які набуватимуться Партією чи її парторганізацією.
Партія та її парторганізації є неприбутковими організаціями. Вони можуть орендувати необхідне для їх діяльності рухоме та нерухоме майно.
9.2. Майно та кошти Партії використовуються для забезпечення статутної діяльності Партії, утримання штатного персоналу та на інші цілі, що не суперечать Закону України «Про політичні партії в Україні».
9.3. Партія несе самостійну фінансову та іншу відповідальність за свою діяльність і не відповідає за зобов’язаннями своїх членів.
9.4. Джерелами коштів і майна Партії є:
— членські внески;
— кошти та майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань;
— пасивні доходи;
— кошти та майно, які надходять таким неприбутковим організаціям, від проведення їх основної діяльності з урахуванням норм чинного законодавства;
— дотації або субсидії, отримані із державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством з метою зниження рівня таких цін.
9.5. Партія самостійно приймає рішення щодо господарських питань забезпечення своєї діяльності, оплати праці, отримання й використання коштів та іншого майна, здійснення заходів по залученню фінансових, матеріальних, інтелектуальних та інформаційних ресурсів, необхідних для реалізації своїх статутних мети та завдань. В Партії діє наступний порядок здійснення витрат: бюджет Партії затверджується З’їздом Партії; планування і забезпечення виконання бюджету Партії здійснюється Вищою Радою Партії; при цьому витрати на суму до 10 000 грн в межах затвердженого бюджету здійснюються за рішенням Голови Партії, витрати на суму, що перевищує 10 000 грн, здійснюються за рішенням Вищої Ради Партії.
9.6. Партія веде у встановленому порядку бухгалтерську та іншу передбачену чинним законодавством України документацію та звітність. Оприлюднює фінансові звіти, передбачені чинним законодавством України, в загальнодержавному засобі масової інформації.
9.7. Не допускається фінансування Партії:
10.1. Рішення про внесення змін і доповнень до Статуту та Програми Партії приймається на З’їзді Партії, якщо за нього проголосувало більше 2/3 делегатів, присутніх на З’їзді.
10.2. Про зміни, внесені до Статуту та Програми Партії, інформуються органи державної реєстрації у строки, передбачені чинним законодавством України.
Припинення діяльності Партії
11.1. Припинення діяльності Партії може бути проведено шляхом її реорганізації чи ліквідації (саморозпуску), або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому чинним законодавством України.
Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається З’їздом Партії, якщо за таке рішення проголосувало більше 2/3 присутніх на З’їзді делегатів.
Одночасно З’їзд Партії приймає рішення про використання майна та коштів Партії, а також призначає ліквідаційну комісію.
11.2. У разі припинення Партії її активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
11.3. Припинення діяльності Партії передбачає припинення діяльності її керівних органів, всіх парторганізацій та інших структурних утворень, передбачених цим Статутом, крім ліквідаційної комісії, а також припинення членства в Партії.
11.4. Діяльність будь-якої парторганізації припиняється, якщо в її складі залишилося менше трьох членів Партії.
Голова ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ» Дубенко Олександр Іванович
ВИПИСКА
з Єдиного державного реєстру юридичних осіб,
фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ»
Ідентифікаційний код юридичної особи:
40786499
Місцезнаходження юридичної особи:
73000, ХЕРСОНСЬКА ОБЛ., МІСТО ХЕРСОН, ВУЛИЦЯ ПИЛИПА ОРЛИКА, БУДИНОК 49
Дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань:
29.08.2016, 1 499 102 0000 019619
Прізвище, ім’я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичної особи-підприємця:
ЛІТВІН ВАЛЕРІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ — керівник
Прізвище, ім’я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичної особи-підприємця:
ЛІТВІН ВАЛЕРІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ
Дата та номер запису про взяття на облік, назва та ідентифікаційні коди органів статистики, Міндоходів, Пенсійного фонду України, в яких юридична особа перебуває на обліку:
30.08.2016, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ СТАТИСТИКИ, 21680000
30.08.2016, 210316166014, ХЕРСОНСЬКА ОБ’ЄДНАНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА IНСПЕКЦIЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛIННЯ ДФС У ХЕРСОНСЬКIЙ ОБЛАСТI, 39473382 (дані про взяття на облік як платника податків)
30.08.2016, 10000000707991, ХЕРСОНСЬКА ОБ’ЄДНАНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА IНСПЕКЦIЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛIННЯ ДФС У ХЕРСОНСЬКIЙ ОБЛАСТI, 39473382 (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску)
Не підлягає постановці на облік в ПЕНСІЙНОМУ ФОНДІ УКРАЇНИ у зв’язку з прийняттям Закону України від 04.07.2013 № 406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи»
Дані про основний вид економічної діяльності:
94.92 Діяльність політичних організацій
Дані про реєстраційний номер платника єдиного внеску:
10000000707991
Клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності:
відомості відсутні
Дата та час видачі виписки:
30.08.2016 15:03:52
Внесено до реєстру:
ШУКСТА В.О. |
Сформовано документ:
(Ст. 25 нового закону — Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій) | ШУКСТА В.О. |