Журналістами ГО “Єдиний Щит” влітку 2017 року перевірялася інформація про розтрату керівництвом комунального підприємства «Таврійський» грошових коштів, сплачених мешканцями житлових будинків за спожиту ними електричну енергію, внаслідок чого електропостачальною компанією було здійснено відключення електричної енергії в гуртожитках по вул. Будьоного, 2, і Блюхера,2 та 4.
В ході розслідування, громадською організацією направлено запит на ім’я Херсонського міського голови на отримання інформації, яка стосується надання з місцевого бюджету фінансової допомоги комунальним та іншим підприємствам міста Херсона(КП «Таврійський», «Центр», «Дніпровський» та ін., всього — 9) для проведення розрахунків за спожиту електроенергію.
У зв’язку з відмовою Миколаєнка В.В., надавати відомості, 20 липня 2017 року ГО «Єдиний Щит» на адресу Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини направлено заяву для проведення перевірки можливого факту вчинення Херсонським міським головою Миколаєнком В.В., іншими посадовими особами органів місцевого самоврядування правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 2123 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Громадська організація сподівалася, що притягнення посадових осіб міської влади до адміністративної відповідальності сприятиме охороні її прав та законних інтересів, прав громадян, запобіганню правопорушенням, вихованню можновладців у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності громадян, сумлінного виконання своїх обов’язків, відповідальності посадовців перед суспільством.
На жаль, результати розгляду заяви журналістів, не виправдали сподівань. Лише в квітні поточного року громадська організація отримала відповідь від Представника Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Херсонській області. У листі йшлося про закриття Херсонським міським судом Херсонської області проваджень відносно т.в.о. директора департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради Чушака В.Л. та Войтенка О.В., у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи судом строків накладення адміністративного стягнення.
І це не дивно, адже протокол про адміністративне правопорушення за ст.212-3 КУпАП складено та направлено представником омбудсмена для розгляду до Херсонського міського суду лише 06.12.2017 року, через майже п’ять місяців після звернення журналістів та майже три місяці після того, як сплинув строк, передбачений ст. 38 згаданого Кодексу. Громадська організація впевнена у відсутності зацікавленості Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та його Регіонального представництва в Херсонській області у такому результаті. Більш за все виною тому, що правопорушників не покарано є негнучка бюрократична система, притаманна органам державної влади. Але навіщо існування такого безумовно неефективного інституту, котрий не в змозі виконати навіть завдання провадження в справах про адміністративні правопорушення, щодо своєчасного, всебічного, повного і об’єктивного з’ясування обставин справи, а по суті — захистити права громадянина та законність?